søndag 16. mai 2010

Nemesis

Så sitter jeg her og jobber med årets Arcon-scenario. Bortskjemt som jeg har vært tidligere med å velge meg systemlette spill som Call of Cthulhu og Itras By, har jeg lurt meg selv trill rundt med å velge Star Wars Saga Edition i år.

Problemet med visjonen min om historien er at a) heltene skal være heltete, men b) ikke så heltete at de vinner hele spillet med en gang. Saga Edition gjør det dessverre fullt mulig å vinne spillet på fem minutter med mindre man blir railroada til å ikke gjøre det, og/eller GMen gjør noe kreativt. Så jeg prøver, i modulens veiledninger, å lede GMene mot å gjøre nettopp det. være kreative.

Men. Con er con. Con er ofte fullt av folk som gjør noe helt annet enn det som er tilsiktet.

Føkk.

Sammenlagt, med rollene, oversiktsark for GM, og kartnotater, har jeg allerede kommet opp i 30 A4-sider med tekst. Jeg er sliten. Jeg jobber masse om dagen, og føler at scenariet ikke blir så tøft som visjonen min tilsa. Jeg mister motet. Det betyr ikke at modulen ikke blir ferdig, for det blir den, men om den blir det i tide til å ha en nubbsjanse til å vinne modulkonkurransen, se det er en helt annen karamellsaus. Ikke at den vinner, da. *mumle*

2 kommentarer:

  1. Hoi! Hang in there. Du har kommet mye lenger enn jeg har. Får jeg se? Lover å ikke utløse Matthijs-effekten :)

    SvarSlett
  2. Kanskje når jeg har skrevet litt på plottet også...

    SvarSlett